Pexip

  • Pexip - bygger bro mellem teknologier

Pexip – Brobygning mellem teknologi

Den moderne og fremtidige måde at arbejde på er fyldt med mange videoopkald og digitale samarbejdsværktøjer
fra vidt forskellige platforme. Pexip bygger bro mellem disse platforme.

Med Pexip kan du f.eks. uden problemer gå ind i et Poly-udstyret mødelokale og deltage i Microsoft Teams møde.

Deltag i møder fra din foretrukne webbrowser

Du kan bruge din foretrukne webbrowser til at deltage i stort set ethvert møde.

Pexip bruger WebRTC – den verdensomspændende standard for realtids videokommunikation på internettet. Det betyder, at det ikke er nødvendigt at installere nogle plug-ins eller tredjeparts-software. Videoopkaldet fungerer naturligt i browseren – ligesom indholdsdeling gør.

Fleksible implementeringer

Videokonferenceløsninger der passer til enhver organisation og teknologisk infrastruktur.

Pexip kan bruges og implementeres på den måde, der bedst passer til din organisations krav til teknologi- og infrastruktur. Vil du have Pexip som en service? Eller vil du have det på din egen Microsoft Azure eller Google Cloud Platform?

De fleksible implementeringsmuligheder giver dig mulighed for selv at bestemme, hvor du vil have din løsning. Samtidig gør de det muligt at komplementere eller udvide din eksisterende videokonference-infrastruktur eller -tjeneste.

Pexip giver dig alle muligheder fra én enkelt platform, så der ikke er behov for nyt hardware, flere implementeringer eller komplekse licensordninger.

Skalerbarhed

Pexip er designet til at være uendeligt skalerbar.

Du kan tilføje brugere og kapaciteter, efterhånden som dine behov ændres. Når du tilføjer kapacitet, bliver den tilgængelig fra det øjeblik, du opretter den, uden yderligere licens eller konfiguration.

Kapacitetsstyring

Mange organisationer har investeret i mødeplatforme, der er langt større end deres gennemsnitlige daglige behov. Det betyder, at de har investeret i hardware- og software, som de ofte ikke udnytter fuldt ud. Med Pexip kan du skrue op og ned for den kapacitet du har behov for,  og derved spare på de daglige driftsomkostninger.

Har du f.eks. en virksomhed med afdelinger, der har brugere på tværs af alle kontinenter, men med færre brugere i en region end andre? Med Pexip kan du sætte kapacitetsressourcer på pause i lige netop dette område for at spare omkostninger.

Du har flere muligheder

Pexip as-a-Service

Den enkleste og nemmeste måde at komme i gang med Pexip på, er at abonnere på det som en service. Vælg blot den plan, der bedst passer til dine behov, og abonner på det antal licenser, du har brug for.

Pexip i den sky, du vælger

Du kan vælge at hoste Pexip’s løsningen i den cloud-løsning du selv vælger. Har du allerede et aktivt Microsoft Azure-abonnement, hvor alle dine andre løsninger kører? Du kan også indsætte Pexip der. Det fungerer på samme måde med AWS og Google Cloud Platform.

Pexip licenser kan købes på SKI 50.07

Pexip arbejder med følgende licenstyper:

EUL – Enterprise User Licens

Er en licens, der gives til en person eller et team – Virtuel Meeting Rooms med op til 100 deltagere

Domain Hosting License

Er en licens der giver mulighed for at møderum og videosystemer kan hedde xxx@firmanavn.dk i stedet for xxx@onpexip.com

CVI service for MS Teams License – Concurrent Call

Er en licens, der muliggør at standardbaseret videokald (Poly, Cisco, Starleaf, LifeSize, Pexip etc.) kan deltage i Teamsmøder

Google Interop License – Concurrent Call

Er en licens, der muliggør at standardbaseret videokald (Poly, Cisco, Starleaf, LifeSize, Pexip etc.) kan deltage i Googlemøder

Gør som mange andre virksomheder og offentlige institutioner

Case 1: Kommune med mange hjemmearbejdende medarbejdere – med meget forskelligt udstyr og behov for stor sikkerhed.

En kommune har sendt alle medarbejderne hjem, og ønsker i den forbindelse en sikker måde at afholde møder på. Kommunen har følgende krav til deres videokonferenceløsning:

Mødet skal kunne afholdes uanset hvilken device (pc/Mac/Tablet/Smartphone) mødedeltagerne har til rådighed.

Kommunens eksisterende Cisco-møderum skal kunne deltage i møderne.

De ønsker at få deres eget domæne, så videoadresserne kommer til at hedde xxx@(kommunenavn).dk og ikke xxx@onpexip.com.

Det skal være muligt at ”lukke” rummet, efter alle deltagere har sig koblet op.

Det skal være muligt for deres egen IT-admin at oprette, rette, sætte kode på og slette møderum og brugere.

løsning

Kommunen valgte en Pexip-løsning bestående af en pulje på 60 EUL (VMR) licenser, som de selv fordelte derefter.

Alle nøglepersoner og politikere fik deres eget rum, og hver funktion (kriseberedskab, børneforvaltning, socialforvaltning etc.) fik et ”team-vmr” der kunne reserveres i Outlook.

Ordre: 60 stk. EUL (Enterprice User Licens)  samt 1 stk. domaine hosting licens.

Case 2 : Privat virksomhed skal håndtere både standardbaserede videomøder og Teams-møder med Poly-udstyr i mødelokalet.

Et boligadministrationsfirma har skiftet til Teams, og oplever at deres Polycom-møderum ikke kan deltage i deres egne indkaldte møder.

De ønsker ikke at udskifte hardwaren, da de har mange møder med eksterne kunder, forhandlere og partnere. Disse eksterne møder bliver typisk afholdt som et standardbaseret videomøde (Poly, Cisco, Starleaf, Lifesize Pexip etc.).  Firmaet leder derfor efter en løsning, som både kan håndtere de standardbaserede videomøder og de interne teammøder fra deres møderum med Poly-udstyr.

løsning

Firmaet købte 5 CVI-licenser (Teams-gateways) og 1 Domaine hosting

Case 3: En psykolog ønsker en helt sikker måde at afholde patientsamtaler på.

Det vigtigste for psykologen er, at risikoen for at andre kan bryde forstyrrende ind i samtalen er helt elimineret. De samtaler, som psykologen har med sine patienter, er typisk meget personlige og af sårbar karakter. Det er derfor vigtigt for patienternes tryghed, at alle er helt sikre på at samtalen finder sted i et helt lukket fortroligt rum.

løsning

Psykologen købet 2 EUL (Enterprice User Licens), der, med det gratis Outlook plug-in, kan generere ”one-time-meetingrooms”, som eliminerer risikoen for ubudne gæster i mødet.

Skal du i gang med professionel videokonference – eller skal du have forbedret og udviklet den løsning, du allerede har. Skriv til os – og lad os hjælpe dig hurtigt i gang.

Eller ring på tlf. 87 45 60 90